Kodeks Admina

Informacje Ogólne

Kodeks Administratora określa prawa i obowiązki jakimi muszą kierować się Administratorzy CZATerii. Administratorem (Adminem) jest osoba, która:

1. została wybrana na to stanowisko przez pracowników INTERIA.PL (Zespół CZATeria) i zostały jej nadane uprawnienia administratorskie.

2. zaakceptowała w całości niniejszy Kodeks Administratora. Każdy nowy Administrator otrzymuje uprawnienia na okres próbny. O tym jak długo będzie trwał okres próbny decyduje Zespół CZATeria. W okresie próbnym Administrator może otrzymać uprawnienia na 3 pokoje jednak Zespół CZATeria może podjąć inną decyzję. Po upłynięciu okresu próbnego Administratorowi mogą lecz nie muszą zostać 'poszerzone' uprawnienia o kolejne pokoje.

I. Prawa i obowiązki Administratora:

Topic. (temat)

Tematy służą przede wszystkim do celów reklamowych INTERIA.PL. Wszystkie prośby użytkowników CZATerii o wstawienie tematu mogą lecz nie musza zostać spełnione. Nie wolno bez zgody Zespołu CZATeria reklamować innych stron WWW (do wyjątków należą inne strony o CZATerii informujące np. o zlocie regionalnym CZATerian), firm, czy tematów o charakterze charytatywnym, niemoralnym lub powszechnie uznanych za niewłaściwe czy szkodliwe.

Poufność informacji - "ściśle tajne"

Każdy Administrator automatycznie po otrzymaniu uprawnień jest dopisany do listy dyskusyjnej "Admins". Wszelkie informacje przekazywane oraz wymieniane za pośrednictwem listy Admins są objęte tajemnicą i nie mogą być przekazywane "na zewnątrz"; inaczej mówiąc: informacje te są tylko i wyłącznie do wiadomości Administratorów.

Użytkownicy nie powinni naciskać, prosić, czy w inny sposób nakłaniać Administratora do przekazywania informacji poufnych, czyli do zdradzania "tajemnicy służbowej".

Ochrona hasła Administratora

Administrator nigdy i pod żadnym pozorem nie może podawać swojego hasła na nicka ani też pozwalać na korzystanie ze swojego "czerwonego" nicka innym osobom!! Każdy Administrator o tym wie, dlatego wszelkie próby wyłudzenia od Administratora hasła na jego nicka są bezcelowe.

II. Przebywanie na czacie oraz zachowanie się Administratora

Administrator:

1. Służy pomocą Czaterianom - jest zaznajomiony z pomocą CZATerii i stara się zdobyta wiedzę wykorzystywać czyli przekazywać innym użytkownikom.

2. Jest kulturalny, nie robi tego, czego nie wolno 'zwykłym' użytkownikom Czaterii, chodzi tu o przeklinanie, floody, obrażanie innych, wzniecanie konfliktów itp. itd.

3. Jest cierpliwy, ma poczucie humoru i nie obraża się o byle co.

4. Pilnuje ogólnego! Niestety czasem wychodzi na jaw, że admina głównie interesują privy i ma gdzieś to, co się dzieje na ogólnym, tacy admini będą usuwani z listy! Jednocześnie prosi się użytkowników o nie męczenie Administratora na privie, ograniczanie się do ważnych spraw, problemów z CZATem...

5. Nie wykorzystuje swojej pozycji do "niecnych" celów. Sprawia by Czaterianie czuli się bezpiecznie.

6. "Rozkręca" swój pokój, jest aktywny, rozmawia z innymi na Ogólnym...

7. Stara się załagadzać wszelkie spory, zarówno jeśli chodzi o Administratorów jak i pozostałych użytkowników czata.

8. Nie wdaje się w rozmowy z kimś, kto mu bluzga na privie (Admini nie mogą odpłacać się tym samym - powinni pokazać, że są mądrzejsi).

9. Nie korzysta z przycisku IGNORUJ.

10. Nie ma 'zamkniętych privow", inaczej mówiąc: Administrator nie może mieć zaznaczonej opcji: "Nie otwieraj nowych rozmów prywatnych". Admin może natomiast ograniczyć liczbę rozmów prywatnych.

11. Ogólnie rzecz biorąc: Admin postępuje tak, jakby chciał by postępowano wobec niego gdyby był 'zwykłym' użytkownikiem!

III. Za co kick/ban?

# Z Czata Administrator usuwa za: używanie słów niecenzuralnych lub obraźliwych;

# śmiecenie na ekranie (chyba, że jest to jakaś forma zabawy kilku osób i nikt nie protestuje);

# używanie nicków niecenzuralnych lub godzących w uczucia innych;

# za wypowiedzi i działania, które przeszkadzają innym;

# floodowanie (dotyczy to zarówno tekstu jak też floodowania obrazkowego);

# wszelkiego rodzaju reklamy, w tym reklamy usług, stron WWW a szczególnie innych czatów;

# podawanie danych osobowych na ogóle lub w nickach;

# próby skłócenia CZATerian bądź Adminów;

# pokazywanie nieodpowiednich obrazów (w szczególności treści erotycznych lub pornograficznych) w awatarach

# ustawianie w awatarze napisów zawierających niecenzuralne słowa, obraźliwych, godzących w uczucia innych, zawierających reklamy bądź dane osobowe (telefony, adresy e-mail, numery komunikatorów itp.)

Uwagi:

# Czasami Administrator powinien dać jakieś ostrzeżenie osobie "zachowującej się niepoprawnie" gdyż taka osoba może nie zdawać sobie sprawy z tego, że czegoś nie wolno, oczywiście w niektórych przypadkach należy wyprosić osobę bez uprzedzenia (np. ostre przekleństwa i floody, reklamowanie innych czatów, świadome działanie na szkodę innych osób).

# Często ktoś kto dostał kicka, wraca i robi dokładnie to samo co wcześniej (niektórzy długo się uczą ;-) wtedy sugerujemy by Admin dał surowszą karę. Administrator nie może dawać banów i kicków w pokoju "Bez cenzury" oraz "Psychiatryk" za niecenzuralne słowa, może natomiast karać za nieprzestrzeganie pozostałych zasad określonych w CZATykiecie.

Pamiętajcie, że Administrator to też człowiek. Może mieć gorszy dzień. Nie musi tryskać humorem i energią dwadzieścia cztery godziny na dobę. Administratorzy są po to, by czatowało się przyjemniej i bezpieczniej, więc nie utrudniajcie im zadania, które i tak nie jest łatwe.

Tutaj dowiesz się jak się zachowywać, by Administrator nie musiał interweniować.